Srpen 2016

King Ghidorah

31. srpna 2016 v 21:37 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: キングギドラ (Kingu Gidora)

Druh: mimozemský tříhlavý drak

Potrava: neznámá

Výška: 100 metrů

Délka: 150 metrů

Hmotnost: 30 000 tun


Charakteristika

Název tohoto monstra vznikl spojením anglického slova king znamenajícího král a japonské výslovnosti slova Hydra, ヒド (hidora), řecky Ὕδρα (Hýdra) označující bájné devítihlavé monstrum, jehož název byl odvozen od řeckého slova hudra ὕδρα (hudrá) znamenajícího vodní had. V japonské verzi hry je uváděn přepis názvu tohoto monstra do latinky jako KingGhidrah, v meznárodní verzi jako Ghidora.


Zobrazení King Ghidoraha ve hře

Toto monstrum má tři hlavy na třech hadovitých krcích s řadami ostnů, každou s párem rohů nad očima. Horní končetiny jsou redukovány pouze na zápěstí s prodlouženými články prstů, mezi nimiž je natažena kožnatá blána sloužící k letu. Dolní končetiny jsou mohutné a čtyřprsté. Oba ocasy jsou zakončeny šupinatými chocholkami.


Ukázka schopností King Ghidoraha

Hlavní zbraní King Ghidoraha jsou gravitační paprsky, která dokáže chrlit každá ze tří hlav. Kromě toho je velice pohyblivý a dokáže dotlačit protivníka k okrají obrazovky a připravit ho o velkou část zdraví. Taktika k jeho poražení je stejná jako u Gigana a MechaGodzilly - být neustále v pohybu a nepřetržitě útočit.


Godzilla vs. King Ghidorah

V roce 2XXX, během války mezi invazními silami z Planety X a obyvateli Země, byl Gigan nejsilnějším monstrem xanských útočných sil známých jako Legie monster. Společně s obří sépií Gezorou, robotem Moguerou, obřím ještěrem Varanem smogovým monstrem Hedorahem, podzemním monstrem Baragonem, kyborgem Giganem a robotem MechaGodzillou bránil základnu Xanů založenou na měsíci Planety X, kde byl zničen spolu s ostatními monstry Godzillou a Mothrou.


King Ghidorah na mapě měsíce Planety X

MechaGodzilla

31. srpna 2016 v 20:26 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: メカゴジラ (Mekagojira)

Typ: bitevní robot ve tvaru Godzilly

Výška: 50 metrů

Hmotnost: 40 000 tun


Charakteristika

Název tohoto robota pochází ze spojení slov mecha ( z řeckého μηχανή (mékhané)) znamenajícího stroj a slova ゴジラ (japonsky Gojira/Godzilla) odkazujícího na podobnost s daným monstrem. V japonské verzi hry je uváděn přepis názvu tohoto monstra do latinky jako MechaGodzilla, v meznárodní verzi jako Mecha-Godzilla.


Zobrazení MechaGodzilly ve hře

MechaGodzilla je mechanická verze skutečného Godzilly, jejíž pancíř je vyroben z kovu zvaného Vesmírný titan.


Ukázka schopností MechaGodzilly

Podobně jako jeho předloha dokáže i MechaGodzilla bojovat pomocí úderů a kopanců, avšak místo atomového dechu má optické lasery, které střílí ze svých "očí". Platí na něj podobná taktika jako na Gigana - být neustále v pohybu a nepřetržitě útočit.


Godzilla vs. MechaGodzilla

V roce 2XXX, během války mezi invazními silami z Planety X a obyvateli Země, byl MechaGodzilla podporou xanských útočných sil známých jako Legie monster. Společně s obří sépií Gezorou, robotem Moguerou, obřím ještěrem Varanem smogovým monstrem Hedorahem, podzemním monstrem Baragonem a kyborgem Giganem bránil základnu Xanů založenou na jednom z měsíců Pluta. Později se objevil jako podpora dalších monster v oblastech Neptunu a Planety X, kde byl zničen spolu s ostatními monstry Godzillou a Mothrou.


MechaGodzilla na mapě jednoho z měsíců Pluta

Gigan

31. srpna 2016 v 18:51 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: ガイガン (Gaigan)

Druh: kybernetický vesmírný dinosaurus

Potrava: maso (?)

Výška: 65 metrů

Délka: 120 metrů

Hmotnost: 25 000 tun


Charakteristika

Název tohoto monstra je zřejmě odvozen od řeckého slova γίγας (gigas) znamenajícího obrovský.


Zobrazení Gigana ve hře

Kyborg Gigan v sobě kombinuje organické a mechanické prvky. Hlava je opatřena červeným vizorem v oblasti očí a kovovým zobákem. Na zadní části hlavy krku a ocasu se nacházejí kovové ostny. Horní končetiny jsou opatřeny kovovými háky, které lze nalézt v menším provedení také na dolních končetinách. Gigan má na břišní straně zabudovanou kotoučovou pilu, která může nepříteli způsobit těžká zranění. Ze zad mu vyrůstá trojice plachtovitých útvarů.


Ukázka Giganových schopností

V boji je Gigan hbitý a nelítostný, což z něj činí velice silného protivníka. Útoky střídá v rychlém sledu, aby tak protivníkovi ubral co nejvíc zdraví. Na blízko bojuje pomocí svých velkých kovových háků na horních končetinách a kotoučové pily, která je jeho nejsilnější zbraní. Kromě toho může na delší vzdálenosti používat laserový paprsek vycházející z otvoru nad očním vizorem. Nejlepší taktikou pro poražení Gigana je takzvaná šílená veverka - kdy jsou Godzilla nebo Mohtra v neustálém pohybu během nějž neustále útočí. Pokud se Gigan rozhodne použít kotoučovou pilu, je v případě Godzilly doporučeno ustoupit k levému okraji obrazovky a bránit se kopáním, v případě Mothry držet se v horní části levého okraje obrazovky a používat šupinky z křídel.


Mothra vs. Gigan

V roce 2XXX, během války mezi invazními silami z Planety X a obyvateli Země, byl Gigan součástí xanských útočných sil známých jako Legie monster. Společně s obří sépií Gezorou, robotem Moguerou, obřím ještěrem Varanem smogovým monstrem Hedorahem a podzemním monstrem Baragonem bránil základnu Xanů založenou na jednom z měsíců Uranu. Později se objevil jako podpora dalších monster v oblastech Pluta, Neptunu a Planety X, kde byl zničen spolu s ostatními monstry Godzillou a Mothrou.


Gigan na mapě jednoho z měsíců Uranu

Baragon

30. srpna 2016 v 20:26 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: バラゴン (Baragon)

Druh: podzemní monstrum

Potrava: maso

Výška: 25 metrů

Délka: 40 metrů

Hmotnost: 250 tun


Charakteristika

Název tohoto monstra pochází z japonského slova バラ (bara) znamenajícího růže a ragon z anglického slova dragon znamenajícího drak. Název odkazuje na kožní útvary nacházejících se na zádech a ocase monstra, které připomínají okvětní lístky růže. V japonské verzi hry je uváděn přepis názvu tohoto monstra do latinky jako Varagon.


Zobrazení Baragona ve hře

Baragon se většinou pohybuje po všech čtyřech končetinách, avšak dokáže se také na krátkou chvíli pohybovat jen po zadních. Nápadnýma ušima s půlkruhovitým výkrojkem na každém z nich pro roh na nose může v případě nebezpečí překrýt oči. V oblasti zad a ocasu se nachází kožnaté útvary podobné okvětním plátkům růže, podle nichž dostal název.


Ukázka Baragonových schopností

Baragonovou hlavní zbraní je tepelný paprsek, kterým dokáže mířit na nepřítele. Je také výborný skokan. Při boji na blízko použivá svůj roh na nose. Účinnou strategií při boji s ním v případě Godzilly je používání kopanců, v případě Mothry používání šupinek z křídel.


Godzilla vs. Baragon

V roce 2XXX, během války mezi invazními silami z Planety X a obyvateli Země, byl Baragon součástí xanských útočných sil známých jako Legie monster. Společně s obří sépií Gezorou, robotem Moguerou, obřím ještěrem Varanem a smogovým monstrem Hedorahem bránil základnu Xanů založenou na jednom z měsíců Saturnu. Později se objevil jako podpora dalších monster v oblastech Uranu, Pluta, Neptunu a Planety X, kde byl zničen spolu s ostatními monstry Godzillou a Mothrou.


Baragon na mapě jednoho z měsíců Saturnu

Hedorah

30. srpna 2016 v 18:37 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: ヘドラ (Hedora)

Druh: smogové monstrum

Potrava: škodlivé látky ve formě výparů

Výška: 20 metrů (létající forma), 60 metrů (finální forma)

Délka: 40 metrů (létající forma), 102 metrů (finální forma)

Hmotnost: 48 000 tun


Charakteristika

Název tohoto monstra je odvozen od japonského slova ヘドロ(hedoro) označující bláto a zakončen a koncovkou -ra typickou pro většinu japonských monster. V japonské verzi hry je uváděn přepis názvu tohoto monstra do latinky jako Hedrah.



Zobrazení Hedoraha ve hře, včetně létající formy (vlevo), která se do ní nedostala

Hedorahova finální forma má humanoidní vzhled. Celý povrch těla je krytý třásnitými útvary připomínajícími řasy. Dvě velké oči v hlavové části jsou umístěny svisle. Ústní otvor je skrytý pod zmíněnými třásnitými útvary.


Ukázka Hedorahových schopností

V boji dává Hedorah přednost boji na dálku. Za tímto účelem vypouští jedovaté výpary, které slouží zároveň jako neproniknutelná obranná bariéra. Pokud se však nepřítel dostane až k němu, použije své horní končetiny k jeho odstrčení. Nejúčinnější strategií k jeho poražení proto je dostat se k němu co nejblíž a zahájit intenzivní útok, aby nebyl schopný vypouštět jedovaté výpary, ale zároveň dost daleko na to, aby nemohl použít své horní končetiny.


Mothra vs. Hedorah

V roce 2XXX, během války mezi invazními silami z Planety X a obyvateli Země, byl Hedorah součástí xanských útočných sil známých jako Legie monster. Společně s obří sépií Gezorou, robotem Moguerou a obřím ještěrem Varanem bránil základnu Xanů založenou na jednom z měsíců Jupiteru. Později se objevil jako podpora dalších monster v oblastech Saturnu, Uranu, Pluta, Neptunu a Planety X, kde byl zničen spolu s ostatními monstry Godzillou a Mothrou.


Hedorah na mapě jednoho z měsíců Jupiteru

Varan

30. srpna 2016 v 17:04 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: バラン (Baran)

Druh: obří pravěký plaz

Potrava: maso

Výška: 50 metrů

Váha: 50 000 tun


Charakteristika

Název Varan je pravděpodbně odvozen od latinského názvu Varanus označující rod ještěrů, mezi něž patří například jejich největší zástupce - Varan komodský (Varanus komodiensis).


Zobrazení Varana ve hře

Vzpřímený postoj umožňuje Varanovi používat nápadně dlouhé tříprsté horní končetiny opatřené drápy. Od hlavy po konec ocasu se táhne řada vysokých ostnů.


Ukázka Varanových schopností

V boji Varan používá především své dlouhé horní končetiny, dolní jen zřídka. Při ústupu si horními končetinami brání hlavu, která je jeho zranitelným místem. K jeho poražení je vhodná ofenzivní taktika, která mu nedá možnost znovu zaútočit.


Godzilla vs. Varan

V roce 2XXX, během války mezi invazními silami z Planety X a obyvateli Země, byl Varan součástí xanských útočných sil známých jako Legie monster. Společně s obří sépií Gezorou a robotem Moguerou bránil základnu Xanů založenou na jednom z měsíců Marsu. Později se objevil jako podpora dalších monster v oblastech Jupiteru, Saturnu, Uranu, Pluta, Neptunu a Planety X, kde byl zničen spolu s ostatními monstry Godzillou a Mothrou.


Varan na mapě jednoho z měsíců Marsu

Moguera

29. srpna 2016 v 17:50 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: モゲラ (Mogera)

Typ: důlní a bitevní robot

Výška: 50 metrů

Hmotnost: 50 000 tun


Charakteristika

Název tohoto robota je odvozen od japonského slova 土竜 (mogura), což je označení pro krtka.
V japonské verzi hry je uváděn přepis názvu monstra do latinky jako Mogela.


Zobrazení Moguery ve hře

Tělo Moguery má humanoidní tvar s bipedním (dvounohým) postojem. Na hlavové čáti se nachází pár tykladlovitých antén. Pod nimi se nachází pár "očí", z nichž dokáže s velkou přesností a rychlou kadencí vystřelovat oční paprsky na své nepřátele. "Nos" a konce horních končetin jsou přeměněny ve vrtákovité útvary sloužící k pohybu v podzemí a k boji. Pohyb v podzemí usnadňuje také ostrá půlkruhovitá čepel nacházející se v oblasti zad.


Ukázka Moguerových schopností. Ačkoliv jsou zobrazené paprsky účinností zcela identické, liší se barvou podle toho, zda robot bojuje s Godzillou (nahoře) nebo s Mothrou (dole)

V boji je Moguera poměrně dost neohrabaný, to však kompenzuje přesnými zaměřovacími schopnostmi svých paprsků. Nejúčinnější strategií v mezinárodní verzi hry k jeho poražení je pomocí Godzilly Mogueru zatlačit k pravému rohu obrazovky a kombinací úderů ocasem a používáním atomového dechu se mu pokusit vybrat ubrat co nejvíc zdraví. Robot se nebude moci pohybovat, což je způsbeno chybou v programu.



Godzilla se chystá udeřit Mogueru ocasem

V roce 2XXX, během války mezi invazními silami z Planety X a obyvateli Země, byl Moguera podporou xanských útočných sil známých jako Legie monster. Společně s obří sépií Gezorou bránil základnu Xanů založenou na Měsíci. Později se objevil jako podpora dalších monster v oblastech Marsu, Jupiteru, Saturnu, Uranu, Pluta, Neptunu a Planety X, kde byl zničen spolu s ostatními monstry Godzillou a Mothrou.


Mogera na mapě Měsíce

Rozcestník techniky ze hry Godzilla

29. srpna 2016 v 15:53 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Kliknutím na obrázek se dostanete na článek k vybrané technice





Gezora

27. srpna 2016 v 12:57 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: ゲゾラ (Gezora)

Druh: obří zmutovaná sépie

Potrava: maso

Výška: 30 metrů

Délka: 60 metrů

Váha: 20 000 tun


Charakteristika

Název tohoto monstra vznikl spojením japonského slova ゲソ (geso) označující chapadla sépie a koncovky -ra typické pro většinu japonských monster. V japonské verzi hry je uváděn přepis názvu tohoto monstra do latinky jako Gezorah.


Zobrazení Gezory ve hře

Gezorovo zploštělé tělo je po stranách vybaveno ploutvovitým lemem a uvnitř vyztuženo zbytky vápenité schránky známé jako sépiová kost. V jeho spodní části se nachází pár velkých dopředu směřujících očí. Osm chapadel s přísavkami rozmístěných kolem ústního otvoru podpírá tělo při pohybu na souši.


Ukázka Gezorových schopností

V boji se Gezora pohybuje vysokými skoky, přičemž se pokouší protivníka zasáhnout svým chapadlem. Poměrně nepříjemnou situací, která může během boje nastat, je okamžik, kdy Gezora zatlačí hráčovu postavu do levého rohu obrazovky a znemožní mu jakýkoliv útok. Ačkoliv tato akce neubírá hráčovým postavám žádné zdraví, dokáže ho zdržet dost dlouho na to, aby vypršel časový limit souboje a musel souboj opakovat. Proto je proti Gezorovi vhodná ofenzivní strategie, jejímž cílem je pokusit se pomocí útoků udržet monstrum na jeho straně obrazovky a nedat mu žádnou příležitost útok opětovat.


Mothra vs. Gezora

V roce 2XXX, během války mezi invazními silami z Planety X a obyvateli Země, byl Gezora součástí xanských útočných sil známých jako Legie monster. Společně s robotem Moguerou bránil základnu Xanů založenou na Měsíci. Později se objevil jako podpora dalších monster v oblastech Marsu, Jupiteru, Saturnu, Uranu, Pluta, Neptunu a Planety X, kde byl zničen spolu s ostatními monstry Godzillou a Mothrou.


Gezora na mapě Měsíce


Rozcestník Legie monster

27. srpna 2016 v 11:14 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Kliknutím na obrázek se dostanete na článek k vybranému monstru

















Rodan

26. srpna 2016 v 12:03 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: ラドン (Radon)

Druh: radiací ozářený Pteranodon

Potrava: maso

Výška: 50 metrů

Rozpětí křídel: 120 metrů

Hmotnost: 15 000 tun


Charakteristika

Název Rodan (Radon) vznikl jako zkomolenina jména pterosaura rodu Pteranodon, létajícího plaza žijícího na území Severní Ameriky před přibližně 8680 miliony let.


Zobrazení Rodana ve hře

Rodanova hlava je ozdobena dvojicí dozadu směřujících hřebenů, zatímco jeho příbuzní mají zpravidla hřeben pouze jeden. Zobák je poměrně krátký. Břišní strana těla je pokryta ostnitými šupinami. Mezi tělem a čtvrtým prodlouženým prstem je natažena tenká kožnatá blána sloužící k letu. Nezasahuje až k dolním končetinám, takže Rodanovi umožňuje na zemi vzpřímený postoj a jejich použivání k chůzi.


Obrázky herní postavy Rodana a stylizované postavičky z herní mapy nalezené v souborech hry
Zdroj extrahovaných obrázků: Maly

Rodan je jedním ze dvou hratelných monster, které se tvůrci během vývoje hry rozhodli ze hry vyjmout. Možným vysvětlením může být skutečnost, že procházet úrovňě s opakujícími se prostředími s každým ze čtyř hratelných monster by ještě navýšilo čas na jejich dokončení, čímž by se snížila míra záživnosti pro potenciálního hráče. Dalším důvodem by může být skutečnost, že se Rodan typově a stylem hraní příliš podobal Mothře, ačkoliv není jasné, jakým způsobem bojoval. V herních souborech byly nalezeny pouze obrázky pro animaci letu. Ačkoliv byly učiněny pokusy začlenit Rodana zpět do hry, žádný z nich nebyl úspěšný. Při použití Rodana dochází k pádu hry.

Anguirus

26. srpna 2016 v 10:49 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: アンギラス (Angirasu)

Druh: radiací ozářený Ankylosaurus

Potrava: maso

Výška: 60 metrů

Délka: 100 metrů

Hmotnost: 30 000 tun


Charakteristika

Název Anguirus (původně psáno jako Angilas) vznikl jako zkomolenina jména obrněného býložravého dinosaura rodu Ankylosaurus, který žil na území Severní Ameriky před přibližně 68 66 miliony let.


Zobrazení Anguira ve hře

Oproti typickým zástupcům svého druhu je Anguirus schopný dlouhodobého pohybu po zadních končetinách. Hlava je zdobena vějířovitě uspořádanou pěticí rohů a malým růžkem na nose. Všechny končetiny jsou čtyřprsté a opatřené drápy. Záda jsou kryta krunýřem posetým ostny, které se objevují také na ocase.


Obrázky herní postavy Anguira a stylizované postavičky z herní mapy nalezené v souborech hry

Anguirus je jedním ze dvou hratelných monster, které se tvůrci během vývoje hry rozhodli ze hry vyjmout. Možným vysvětlením může být skutečnost, že procházet úrovňě s opakujícími se prostředími s každým ze čtyř hratelných monster by ještě navýšilo čas na jejich dokončení, čímž by se snížila míra záživnosti pro potenciálního hráče. Dalším důvodem by může být skutečnost, že se Anguirus typově a stylem hraní příliš podobal Godzillovi, ačkoliv není jasné, jakým způsobem bojoval. V herních souborech byly nalezeny pouze obrázky pro animaci chůze. Jelikož neexistují pro Anguira žádné útočné animace, tak u něj po vložení do hry vzniká takzvaný jev destrukční chůze, kdy během útočení kolem kráčejícího monstra nepřátelské objekty vybuchují, aniž by bylo vidět, že Anguirus něco dělá. Při boji s některým ze xanských monster se u Anguira vyskytuje chyba, která ho umisťuje výš než nepřátelské monstrum, takže mu dělá problém zasáhnout protivníka. Jedinou výjimkou je Gezora, zde se však ukazuje, že Anguirova sílla je přehnaně velká, takže se s monstrem vypořádá během několika úderů.


Ukázka Anguira ve hře
Autor videa a zdroj extrahovaných obrázků: DylanRocket

Mothra

25. srpna 2016 v 11:30 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: モスラ (Mosura)

Druh: obří můra

Potrava: rostliny

Výška: 20 metrů

Délka: 65 metrů

Rozpětí křídel: 135 metrů

Hmotnost: 15 000 tun


Chatakteristika

Název tohoto monstra vznikl spojením anglického slova moth (můra/noční motýl) a koncovky -ra typické pro většinu japonských monster.


Zobrazení Mothry ve hře

Mothra, podobně jako další zástupci motýlů (řád Lepidoptera) má tělo rozdělené na hlavu, hruď a zadeček. Hlava nese pár velkých složených oči a dvě tykadla. Narozdíl od svých příbuzných, kteří mají ve stádiu dospělce ústní ústrojí přeměněno v sosák sloužící k sání nektaru a šťáv z květů rostlin, si Mothra ponechává i v dospělosti kousací ústní ústrojí. Na hrudi se nachází tři páry kráčivých končetin a pár křídel s pestrobarevným vzorem. Vzhled podobný spíše denním motýlům a skutečnost, že Mothra nedokáže svá křídla při odpočinku střechovitě složit jako většina můr činí její zařazení k této skupině poměrně sporným.


Ukázka schopností Mothry

Velkou výhodou Mothry je její schopnost letu, která jí umožňuje vyhnout se většině nepřátel a překážek. K útoku a obraně používá oční paprsek a drobné šupinky ze svých křídel.


Mothra vs. King Ghidorah

V roce 2XXX Godzilla společně s Mothrou bojují proti invazním silám z Planety X a jejich legii monster obsazující planety Sluneční soustavy. Společnými silami se pozemským monstrům daří zničit všechny nepřátelské základny, rozprášit celou legii monster a vyhnat dobyvatele z jejich planety do neznámých končin vesmíru.


Godzilla a Mothra pozorují po bitvě Zemi z povrchu Měsíce


Rozcestník pozemských monster

25. srpna 2016 v 10:05 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Kliknutím na obrázek se dostanete na článek k vybranému monstru












Godzilla

24. srpna 2016 v 12:00 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: ゴジラ (Gojira)

Druh: radiací ozářený dinosaurus

Potrava: rostliny, maso, radiace

Výška: 50 metrů

Délka: 100 metrů

Hmotnost: 20 000 tun


Charakteristika

Název tohoto monstra vznikl spojením slov ゴリラ (gorira) znamenající gorila a nebo クジラ (kujira) znamenající velryba. Tato slova odkazují na Godzillovu sílu, masivnost a obojživelný způsob života.


Zobrazení Godzilly ve hře

Podobně jako jiní teropodní dinosauři má Godzilla bipední (dvounohý) postoj, který mu umožňuje používat poměrně dlouhé čtyřprsté horní končetiny opatřené drápy a protistojným palcem. Dolní končetiny jsou rovněž čtyřprsté. Po zádech a ocase se mu táhnou tři řady kostěných plátů ve tvaru dubových listů, které začínají růst už od zátylku. Trojice těch největších z nich se nachází v prostřední řadě v oblasti zad. Při použití Godzillova atomového dechu září modrou barvou.


Ukázka Godzillových schopností

Svým protivníkům se může Godzilla bránit nebo na ně naopak útočit údery předních končetin, kopanci nebo šviháním ocasu. Jeho speciální schopností je atomový dech, modrý paprsek koncetrované radiace o vysoké teplotě, který chrlí z úst.


Godzilla vs. King Ghidorah

V roce 2XXX Godzilla společně s Mothrou bojují proti invazním silám z Planety X a jejich legii monster obsazující planety Sluneční soustavy. Společnými silami se pozemským monstrům daří zničit všechny nepřátelské základny, rozprášit celou legii monster a vyhnat dobyvatele z jejich planety do neznámých končin vesmíru.


Godzilla a Mothra pozorují po bitvě Zemi z povrchu Měsíce

Děj hry Godzilla

23. srpna 2016 v 10:29 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)

První bitva začíná na Měsíci, nejblišším vesmírném sousedovi Země.


Mapa Měsíce

Godzilla a Mothra se zde střetávají s obří sépií Gezorou a robotem Moguerou bránícími místní xanskou základnu.


Godzilla vs. Gezora a Mothra vs. Moguera

Další základna se nachází na jednom z měsíců Rudé planety.


Mapa jednoho z měsíců Marsu

Místním strážcem základny je obří ještěr Varan.


Godzilla vs. Varan

Pozemská monstra se dále přesouvají na jeden z měsíců největší planety Sluneční soustavy.


Mapa jednoho z měsíců Jupiteru

Zde se setkávají se smogovým monstrem Hedorahem.


Mothra vs. Hedorah

Čtvrtou zastávkou je jeden měsíců planety Saturn.


Mapa jednoho z měsíců Saturnu

Podzemní monstrum Baragon hlídá zdejší základnu.


Godzilla vs. Baragon

Poté se Godzilla s Mothrou vydávají k Uranu utkat se v jedné z nejtěžších bitev.


Mapa jednoho z měsíců Uranu

Bezpečnost zdejší základny byla svěřena kyborgu Giganovi.


Mothra vs. Gigan

Po Uranu následuje Pluto, nejmenší z planet križujících dráhu Neptunu jednou za 247 let.


Mapa jednoho z měsíců Pluta

Zde pozemská monstra čelí Godzillovu robotickému dvojníkovi - MechaGodzillovi.


Godzilla vs. MechaGodzilla

Na Neptunu Godzilla a Mothra bojují s témeř celou legií monster z Planety X.


Mapa jednoho z měsíců Neptunu

Po dobytí celé Sluneční soustavy zpět se pozemským monstrům konečně otevírá cesta k domovské planetě xanských dobyvatelů, samotné Planetě X.


Mapa měsíce Planety X

Kromě celé legie monster zdejší základnu hlídá také obávané tříhlavé monstrum King Ghidorah, nejsilnější z Godzillových a Mothřiných nepřátel.


Mothra vs. King Ghidorah

Godzilla a Mothra společnými silami porážejí tříhlavé monstrum, čímž končí válka o Zemi a obě monstra se tak moho vrátit na svoji rodnou planetu.



Hudba ze hry Godzilla

20. srpna 2016 v 14:56 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Autor: Masamoto Miyamoto

Počet skladeb: 26


Seznam skladeb

Kliknutím na odkaz se dostanete na požadovanou skladbu.
Skladby jsou řazeny podle svého výskytu v japonské verzi hry.

1) Úvodní obrazovka japonské verze

2) Hlavní menu

3) Úvod japonské verze

4) Země

5) Gezora

6) Moguera/Baragon

7) Mars/Úvod mezinárodní verze

8) Varan

9) Jupiter

10) Hedorah

11) Saturn

12) Uran

13) Gigan

14) Pluto

15) MechaGodzilla

16) Planeta X/Úvodní obrazovka mezinárodní verze

17) King Ghidorah

18) Závěr

19) Vítězství

20) Prohra

21) Konec hry

22) Obrazovka pro zadávání hesel

23) Mapa hesla GHID0RA

24) Godzilla (nepoužitá skladba)

25) Mothra (nepoužitá skladba)

26) Neznámá hudba (nepoužitá skladba pro Mogueru/Baragona?)


Časový přehled událostí pro hru Godzilla

18. srpna 2016 v 18:41 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Zde uvedený přehled předkládá pouze možný, nikoliv oficiální, sled událostí předcházející ději hry. Při jeho sestavování bylo vycházeno z poznatků o vztazích mezi monstry z filmové série Showa (1954 - 1975), ze které hra čerpá a také hry samotné.

1954

Hlavní město Japonska Tokio je napadeno obřím dinosaurem, který byl vyhnán z hlubin oceánu a částečně zmutován testy vodíkových bomb. Paleontolog dr. Kyohei Yamane dává tvorovi jméno Godzilla podle legendy z ostrova Odo. Godzilla je později zabit v Tokijském zálivu pomocí Destruktoru kyslíku, objevu dr. Daisukeho Serizawy, který při jeho použití páchá sebevraždu, aby se tato potenciální zbraň nedostala do špatných rukou.


První Godzilla během incidentu z roku 1954

1955

Na pustém ostrově Iwato nacházejí bývalí piloti Japonských vzdušných obranných sil Koichi Kobayashi a Shoichi Tsukioka dalšího Godzillu spolu s radiací zmutovaným Ankylosaurem Anguirem. Při pokusu odlákat Godzillu od města Osaka pomocí světlic způsobí skupina uprchlých vězňů požár v průmyslové části města, který monstrum přivádí zpět. Z moře přichází Anguirus a obě monstra v hořícím městě svádí bitvu, v níž je Anguirus poražen a těžce zraněn, avšak ne zabit jako ve filmu. Letectvo nachází Godzillu na ostrově Kamiko a pomocí náloží shozených na úbočí hor ho pohřbívá pod vrstvami ledu a sněhu.


Godzilla bojuje s Anguirem

1956

V dole poblíž hornické vesnice Kitamatsu ležící u vulkánu Aso na ostrově Kyushu je objeven pradávný jeskynní ekosystém ovlivněný radiací. Obří larvy vážky Meganeury označované jako Meganulonové napadají místní obyvatele. Z hory Aso vylétají dva jedinci obřího druhu Pteranodona známého jako Rodan a decimují město Fukuoka. Japonským obranným silám se daří vystopovat jejich hnízdo ukryté ve vulkánu a pomocí řízené exploze obě monstra zneškodnit.


Jeden z Rodanů ve městě Fukuoka

1961

Na Dětském ostrově, místě jaderných testů státu Rolisica nachází japonsko-rolisická expedice primitivní civilizaci a dvě malé bytosti ženského pohlaví označované jako Shobijin. Člen expedice a umělecký makléř Clark Nelson tyto malé dívky unáší, protože chce na nich zbohatnout. Obyvatelé ostrova se modlí k Mothře, kterou považují za své božstvo, aby Shobijin přivedla zpět. Z obřího vejce se líhne larva Mothry a vydává se přes moře do Japonska, imunní vůči veškerým snahám Obranných sil zamezit ji v jejím postupu. U paty Tokijské věže si z hedvábí vytváří zámotek a následně ve formě dospělce odlétá do New Kirk City, hlavího města Rolisicy, kam uprchl Nelson s dívkami. Poté, co se veřejné mínění obrací proti Nelsonovi, je během přestřelky s policií zabit. Mothra se s Shobijin vrací zpět na Dětský ostrov.


Mothra nad ulicemi New Kirk City

1962

Společnost Tichomořská léčiva přiváží z ostrova Pharo obřího lidoopa King Konga, coby prostředek k navýšení zisků a popularity. King Kong se během převozu probouzí a míří k Japonsku. Ve stejnou dobu uvízla americká ponorka Seahawk na ledovci, ve kterém byl uvězněn Godzilla. Monstrum se probíjí ven a ničí ponorku a nedalekou vojenskou základnu. Obě monstra se krátce střetávají. King Kong se poté v Tokiu zmocňuje mladé civilistky a odchází s ní k budově japonského parlamentu. Zde je Obrannými silami uspán pomocí kapslí s výtažkem z bobulí jeho rodného ostrova a následně přepraven pomocí balónů k hoře Fuji, aby zde bojoval s Godzillou. Bojující monstra padají z útesu do moře. Zatímco Godzilla není nikde k nalezení, King Kong se vynořuje a míří zpět na ostrov Pharo.


King Kong vs. Godzilla

1964

Poblíž města Nagoya je během bouře vyplaveno vejce Mothry z Dětského ostrova, které je umístěno do Shizonurského střediska zábavy jako atrakce. Z nedaeké Kuratské pláže se vynořuje Godzilla odhodlaný vejce zničit. Dospělá Mothra přílétá bránit vejce, během boje ji však zabíjí zásah Godzillovým atomovým dechem. Z vejce se líhnou hned dvě larvy Mothry, které zabalují Godzillu do svého hedvábí a radioaktivní monstrum padá do moře. Obě larvy se vracejí na Dětský ostrov.


Larvy Mothry se vydávají utkat s Godzillou

Později, v prosinci téhož roku, dopadá na Zemi meteorit ukrývající tříhlavé vesmírné monstrum jménem King Ghidorah. Objevuje se i Godzilla a jeden z Rodanů, který přežil v kráteru hory Aso a obě monstra spolu bojují. Z Dětského ostrova příchází jedna z larev Mothry (druhá podlehla zraněním utrženým v předchozím boji s Godzillou) a snaží se Rodana a Godzillu přesvědčit, aby se raději spojili proti větší hrozbě, kterou představuje King Ghidorah. Obě monstra ale odmítají, protože jim na osudu lidí vůbec nezáleží, kvůli tomu jim provedli. Mothra se proto jako jediná vydává postavit tříhlavému monstru, avšak sama na to nestačí. Godzilla a Rodan jí proto přicházejí na pomoc. Všem třem se nakonec daří vesmírné monstrum zahnat na útěk.


Godzilla, Rodan a Mothra bojují proti tříhlavému monstru

2XXX

V době, kdy Pluto kříží oběžnou dráhu Neptunu, mimozemští dobyvatelé z Planety X a jejich legie monster (Gezora, Moguera, Baragon, Varan, Hedorah, Gigan) v čele s King Ghidorahem při své výbojné výpravě vesmírem postupně obsazují planety Sluneční soustavy od Pluta až po Mars a zakládají na jejich měsících své základny. Když dochází k obsazení Měsíce, vysílá Země do boje jako odpověď na tuto invazi Godzillu, Mothru, Rodana a Anguira, aby uchvatitele odrazili a raketoplány Moonlight SY-3, které monstrům zajišťují vzdušnou podporu na bojištích. Čtveřice obránců Země cestuje od planety k planetě a vypořádává se s nástrahami místních prostředí a monstry bránícími nepřátelské základny. Po zničení všech základen jsou nepřátelská monstra a obří roboti povoláni na Planetu X, aby bránili domovskou planetu svých pánů, avšak pozemská mostra je poráží do jednoho, včetně King Ghidoraha. Xané jsou nuceni uznat svou porážku a vydávají se na bezcílnou pouť vesmírem. Myšlenky na dobytí Země se nehodlají vzdát a slibují lidstvu odvetu.


Godzilla vs. King Ghidorah


Poznámky

1) V přehledu jsou zmíněny údálosti z filmu Godzilla vrací úder z roku 1995, jelikož byla mezi herními soubory objevena postava Anguira, který měl být jedním z dalších hratelných charakterů, nakonec se však do hry nedostal. Jeho design mnohem víc odpovídá Anguirovi z tohoto filmu než pozdějších pokračování, proto tomu byly přizpůsobeny informace v přehledu. Dalším zrušenou hratelnou postavou byl Rodan, kvůli němuž byly do přehledu přidány informace z filmů Rodan (1956) a na něj navazujícího filmu Tři obří monstra: Největší bitva na Zemi (1964), kde poprvé vzniklo spojenectví mezi Godzillou, Mothrou a Rodanem.

2) Potenciální roky, v nichž se mohly odehrát události ze hry, jsou 2236, 2483, 2740. Jsou to roky, kdy je Pluto blíže ke Slunci. Než opět překříží dráhu Neptunu a bude dál od Slunce, uplyne dalších 10 let. Další přiblížení ke Slunci nastane až za 247 let.

3) V době vzniku této hry bylo Pluto počítáno mezi planety. Od roku 2006 mu byl přidělen status trpasličí planety, jelikož nemá dostatečnou gravitaci, aby svoji oběžnou dráhu vyčistilo od jiných těles.

Základní informace o hře Godzilla

14. srpna 2016 v 19:09 | Alfaraptor |  Godzilla (NES)
Původní název: ゴジラ (Gojira)

Datum vydání: 9. 12. 1988

Vývojář: Compile Co., Ltd.

Distributor: TOHO Co., Ltd.

Žánr: akční

Počet hráčů: 1




Přední část oblau, herní cartridge a zadní část obalu japonské verze (nahoře) a americké/mezinárodní verze (dole)

Invazní síly z Planety X chtějí dobýt planetu Zemi pomocí legie monster. Země na svou obranu vysílá monstra Godzillu a Mothru aby se s útočníky vypořádali.


King Ghidorah útočí na vesmírnou stanici

V rolích Godzilly a Mothry se hráč musí projít osmi úrovněmi v podobě planet až na domovskou základnu Xanů hlídanou obávaným tříhlavým monstrem King Ghidorahem. Na své cestě navštíví různá prostředí a střetne se s velkým množstvím nepřátelské techniky a monster.


Godzilla pod palbou na kamenité pláni na jednom z měsíců Saturnu

Každá planeta, respektive blíže neurčený měsíc planety, je ve hře znázorněn jako mapa složená ze šestiúhelníkových polí znázorňujících určitý typ prostředí. Konkrétně se jedná o kamenité pláně, sopečné oblasti, prales, městskou zástavbu, hyperprostorové oblasti, perimetry xanských základen a samotné xanské základny.


Typy prostředí, na které můžete ve vesmíru narazit

Cílem na každé mapě je doputovat ke xanské základně, kterou máte za úkol zničit. Základny obvyklé brání některá ze šestice monster pod nadvládou vesmírných dobyvatelů. S každou další planetou se počet monster navyšuje, až nakonec na Planetě X bojujete se všemi šesti. Při případném střetu bojují monstra jeden na jednoho po dobu přibližně čtyřiceti sekund. Pokud se hráči do té doby nepodaří protivníka porazit, může to zkusit znovu (nepřátelskému monstru se ale obnoví část zdraví!) nebo si doplnit zdraví v nejbližší hyperprostorové oblasti nebo jiném typu prostředí. Godzilla i Mothra mají pro boj s monstry i technikou své vlastní jedinečné způsoby. Král monster může útočit a ničit překážky pomocí úderů tlapami, kopanci nebo šviháním ocasu, popřípadě se může skrčit a vyhnout se tak nepřátelským střelám. Jako speciální schopnost může použít svůj atomový dech, který je nejúčinnější pro boj proti monstrům, avšak jeho používání ubírá energii. Mothra dokáže většinu překážek a nepřátel přeletět. Jejími zbraněmi jsou oční paprsek a speciální schopnost vrhat na nepřítele prach ze svých křídel. I tato schopnost, stejně jako u Godzilly ubírá monstru energii.


Mothra bojuje s Gezorou

Po porážce protivníka dochází k automatickému doplnění zdraví a může dojít k navýšení úrovně zkušeností, což znamená větší výdrž energie a zdraví. Zdraví lze také doplňovat pomocí speciálních kapslí vypadavajících z nepřátel nebo shozených z pozemských letounů.


Před Godzillou se vznáší speciální kapsle

Ačkoliv neexistují žádné rozdíly v příběhu nebo v ovládání mezi japonskou a americkou/mezinárodní verzí hry známou pod názvem Godzilla: Nejmocnější z monster (Godzilla: Monster of Monsters), je zde několik technických detailů, kterými se jednotlivé verze mezi sebou liší:

- japonská verze začíná názvy společností podílejících se na tvorbě hry, úvodní obrazovkou s vyobrazením Godzilly z roku 1964, nápisem ゴジラ (Gojira) a klasickým hudebním motivem Krále monster, zatímco u mezinárodní verze názvy společností chybí úvodní obrazovka se liší a jako hudba hraje motiv Planety X


Úvodní obrazovka japonské a mezinárodní verze

- v úvodním animovaném intru hraje v japonské verzi ústřední motiv z filmu Velká válka monster (1965) z éry Showa, v mezinárodní verzi hraje motiv planety Mars

- japonská verze postrádá možnost posouvat mapu

- oproti původnímu počtu jednoho a dvou polí, o která se mohli Godzilla a Mothra pohybovat na mapě v japonské verzi, se mohou v mezinárodní verzi pohybovat na mapě o dvojnásobný počet polí

- v mezinárodní verzi začínají tah nepřátelská monstra s nižší úrovní zkušeností, v japonské naopak s tou vyšší

- reakční doba pohybů a útoků Godzilly a dosah očního paprsku Mothry byly v mezinárodní verzi výrazně zlepšeny

- do mezinárodní verze byl přidán ukazatel skóre, jeho funkce však nemá na hru žádný vliv

- chyba v programování, která v mezinárodní verzi umožňuje v souboji s Moguerou pomocí Godzilly zatlačit protivníka k pravé straně obrazovky a znemožnit mu útok, se v japonské verzi nenachází

- přepis názvů některých nepřátelských monster se v obou verzích liší:

Gezora (mezinárodní)
Gezorah (japonská)

Moguera (mezinárodní)
Mogela (japonská)

Baragon (mezinárodní)
Varagon (japonská)

Hedorah (mezinárodní)
Hedrah (japonská)

Mecha-Godzilla (mezinárodní)
MechaGodzilla (japonská)

Ghidora (mezinárodní)
KingGidrah (japonská)

- závěrečný text, který se objeví po porážce King Ghidoraha je v japonské verzi statický, v mezinárodní se posouvá směrem vzhůru